MAGIC Bodyfashion
Al meer dan 25 jaar biedt MAGIC Bodyfashion prachtige en functionele shapewear en accessoires voor vrouwen. Met de uitbreiding van het assortiment MAGIC Bodyfashion een lifestyle merk geworden, ontwikkeld door vrouwen met de behoeftes van elke vrouw in gedachten.
Klantvraag
MAGIC Bodyfashion had al een eigen webshop, maar verkocht haar producten voornamelijk via Bol.com en Wehkamp. De webshop was dus ondergeschikt, en aan ons de vraag om de rollen om te draaien en de webshop op nummer één te zetten. Hiervoor was het een must om de visuele identiteit van MAGIC Bodyfashion door te vertalen in de gehele webshop, zodat deze een vrouwelijke en zachte uitstraling kreeg. Ook hebben we de webshop geschikt gemaakt voor verkoop in meerdere talen inclusief bijbehorende valuta. Allemaal te kiezen vanaf een landingspagina.Alle details zichtbaar
Vrouwen die online opzoek zijn naar ondergoed, beenmode of accessoires, willen een product tot in detail kunnen bekijken. Het moet immers voldoen aan alle criteria en wensen. Met de grote productweergave die we voor MAGIC Bodyfasion hebben gerealiseerd spreekt het product voor zich. Er wordt geen detail overgeslagen, van materiaal tot afwerking, alles is duidelijk zichtbaar. De producten krijgen daarnaast extra vorm doordat ze worden gedragen door modellen.
Focus op usability
Om de usability van de webshop te vergroten, hebben we ervoor gezorgd dat bezoekers met zo min mogelijk clicks weten in welke kleuren en maten een product beschikbaar is. Door binnen een categorie, bijvoorbeeld BH’s, met je muis over een product te bewegen, verschijnen de maten en kleuren onder het product. Zo hoef je niet eerst door te klikken naar de specifieke productpagina, maar creëer je al overzicht op de categoriepagina.
Laat je inspireren
Het posten van nieuwe kleding op social media is hot. Of je nu wel of geen samenwerking hebt met een bedrijf, het is leuk om te laten zien hoe blij je bent met je nieuwe aankoop. Op de webshop van MAGIC Bodyfashion hebben we hierop ingespeeld door op de productpagina inspirerende foto’s uit te lichten van klanten die het product vol trots laten zien. Dit doen we op basis van de tag #magicbodyfashion die klanten kunnen toevoegen aan een foto.
Meten is weten
De producten van MAGIC Bodyfashion moeten goed zitten. De pasvorm moet kloppen en de top of slip moet niet afknellen. Om ervoor te zorgen dat klanten in één keer de goede maat bestellen en om het aantal retouren te verlagen, hebben we in het webshopdesign ruimte gelaten voor het plaatsen van een maattabel bij ieder product. Zo zie je eenvoudig welke maat de juiste keuze is.
Uitgebreide blogmodule
MAGIC Bodyfashion laat de laatste trends op fashion gebied niet aan zich voorbij gaan en deelt deze graag met webshopbezoekers. Om meer focus dan standaard op de blogpagina te leggen, hebben we een custom blog overzichtspagina ontworpen die uitnodigt om meer te lezen.
Andere cases
Bekijk alles